MEETINGSPOT
 
STIJLVOL ONTMOETEN

Welkom bij Meetingspot!

Zoek je een stijlvolle vergaderruimte voor maximaal 8 personen in Limburg?

Kom dan naar ons in Sittard!

Wij geloven dat de beste ideeën niet achter een bureau worden geboren, maar in een inspirerende en creatieve omgeving. Onze vergaderlocatie is geen standaard conferentiezaal, maar heeft een heerlijke zithoek, een grote tafel en een pantry. In optimale privacy natuurlijk, zodat je je in alle rust kunt focussen op het doel van je meeting. 

Je kunt bij ons vergaderen, coachen, brainstormen, workshops of trainingen geven, team meetings houden, of gewoon ontmoeten. Neem afstand tot je dagelijkse werkomgeving en kom tot elkaar en tot iets nieuws. En als je wilt dan zorgen we voor catering. Wij denken graag met je mee. 


Nieuws


Terug naar overzicht

21-01-2021

Blog van een startende ondernemer

Het begon ongeveer 2 jaar geleden, in de krant stond een inspirerend artikel over een ondernemende jonge vrouw uit Amsterdam. Ze woonde in een prachtig grachtenpand in het centrum en stelde tegen betaling haar woonkamer beschikbaar aan bedrijven die behoefte hebben aan een tijdelijke vergaderruimte buiten hun eigen kantoor. Zou hier in het Zuiden ook behoefte bestaan aan deze manier van vergaderen? Ik studeerde Facility Management en mijn vader had ervaring met bedrijfshuisvesting en het ontwikkelen van nieuwe activiteit-gerelateerde werkconcepten. Daarnaast werkte ik al jarenlang als gastvrouw in de hotelbranche. We hadden beiden zin in wat nieuws en we besloten onze krachten te bundelen en een nieuwe onderneming te starten.

Ons avontuur begon met een marktonderzoek en de zoektocht naar het ideale pand. Een goede ligging, de juiste grootte én een goede bereikbaarheid met openbaar vervoer en auto waren de belangrijkste criteria waar we op selecteerden. Dat pand vonden we in Sittard en de basis voor Meetingspot was daarmee gelegd, al wisten we op dat moment de bedrijfsnaam nog niet. Die naam ontstond later tijdens het creatieve proces van plannenmakerij.

Hoewel het pand onderdeel is van een woon- en werkcomplex, is het van buitenaf direct toegankelijk en zijn er geen directe buren. De privacy is daardoor optimaal. De ruimte was voorheen in gebruik geweest als een standaard kantoorruimte maar dat paste niet bij onze plannen, dus dat moest anders.
Op basis van ons marktonderzoek besloten we ons te richten op de zakelijke markt. Ons plan was eenvoudig maar doordacht: een meeting bestaat doorgaans uit ontvangst, bespreking en nazit. De indeling van onze ruimte dient te voorzien in drie zones die passen bij deze activiteiten: een informeel zitgedeelte met loungemeubels, een vergaderzone met grote tafel en 8 luxe stoelen én een keukengedeelte voorzien van (bar)tafel en hedendaagse apparatuur. Hoewel het vloeroppervlak groot genoeg is om meer gasten te ontvangen besloten we om niet daarvoor te kiezen zodat toekomstige gasten aangenaam worden verrast door een overvloed aan ruimte. Zo willen we ons onderscheiden van de welbekende vergaderruimtes in hotels en zalencentra.

Tot zover onze ideeën. Het werd tijd om te gaan verbouwen en in te richten. Als startende ondernemers wilden we zoveel mogelijk zelf doen. We struinden het internet af en bezochten vele winkels op zoek naar een aansprekende inrichting. Waar nodig schakelden we specialisten in, kwaliteit stond immers voorop. Er werd een nieuwe keuken geplaatst, de installaties werden aangepast en de vloer, muren en plafond werden aangepakt. Daarbij is ook gekeken naar duurzaamheid. Dus geen verwarming op gas maar op elektra. Overschakeling naar de meest energiezuinige verlichting en natuurlijk alles geautomatiseerd. Ook ging de voorkeur uit naar toepassing van duurzame materialen, zo kozen wij bijvoorbeeld voor een vloerbedekking van recyclede vezels.

De kleur van Meetingspot werd oranje, passend bij de buitenzijde van ons pand en ook terugkomend in accenten van ons interieur. Oranje is ook de kleur van creativiteit, energie en kracht. Dat sluit precies aan bij wat Meetingspot wil uitstralen.

Na de verbouwing opende Meetingspot bijna een jaar geleden haar deuren. We werden meteen geconfronteerd met een behoorlijke uitdaging: de landelijke lockdown als gevolg van de Coronapandemie. Ons bedrijf werd gelukkig gespaard voor sluiting en telkens wanneer er nieuwe maatregelen werden afgekondigd, pasten we onze bedrijfsvoering daarop aan. Zo verminderden we bijvoorbeeld het maximum aantal toegestane gasten naar 5, pasten onze inrichting aan op de 1,5m-norm, en is de schoonmaak van het interieur geïntensiveerd.

Bijzonder is ook dat we de in de hotelbranche gekende hospitality bij Meetingspot in de praktijk brengen. Of het daarbij nu gaat om de persoonlijke ontvangst, de catering of het verse boeketje bloemen op tafel, als je bij ons te gast bent hoef je je alleen maar te bekommeren om je werk, al het andere regelen wij. Tijdens en bij afloop van de vergadering zijn we niet aanwezig. Dit vanwege de privacy die we onze gasten willen bieden. Mijn ervaringen in de hotelbranche zijn duidelijk zichtbaar in onze dienstverlening.

Het eerste jaar als ondernemer verliep anders dan gedacht, maar ik geloof in de kracht van ons concept en ik ben blij met de gasten die we, ondanks alles, toch konden begroeten bij Meetingspot. Voor mij is dat een teken dat we op de goede weg zijn. De samenleving verandert en wij veranderen mee.

Jetske



Terug naar overzicht